Interview: Roos mulder begon samen met Marjolein van den Broek TEAM UNICORN!
Opeens was daar een té gek merk waar je blij van wordt: Team Unicorn. Het is het resultaat van het harde werken van twee ambitieuze meiden die een vrolijke tegenhanger wilde bedenken voor het niet altijd even leuke volwassen leven. ‘For anyone who doesn’t want to join the grown –ups yet’.
Vertel, wat is er niet leuk aan het volwassen leven? Je mag opeens alles!
“Als kind mag je nog veel meer! Als niet-volwassene wordt er juist niet al te veel van je verwacht. Nouja, wellicht verwacht je nog vrij weinig van jezelf. Soms kan het ‘volwassen leven’ je opslokken met zaken als geld verdienen, een huis huren/kopen, belasting betalen en aangifte doen, structureel sporten, gezond eten…. Het kan aardig vermoeiend zijn om al maar te ‘doen alsof je het allemaal weet’. En daarom kan je bij Team Unicorn weer even buiten spelen!”
Welke leeftijd is voor jullie het mooist? Forever…
“Bestaat niet! We moeten vooral proberen het leven niet te serieus te nemen. Dat komt met de jaren, maar daar zit absoluut geen leeftijd aan vast. Als puber neem je jezelf ernstig serieus, gelukkig gaat dat weer over ;).”
Waarom Unicorns?
“Unicorns staan voor ons symbool voor vrolijkheid, humor en luchtigheid. Een symbool wat dus ontzettend goed past bij onze merkvisie. En natuurlijk is het ook een supercute beestje met een groot knuffelgehalte.”
Hoe lanceer je een t-shirt merk vanuit het niets?
“Er was eens…. een gedeelde hysterie voor glitters, sparkles en fluffy items. De naam werd geboren na een lang weekend gescheiden te zijn, uitkijkend naar onze reünie. Marjolein riep: ‘Maandag is Team Unicorn weer compleet!’. Met die leus gingen we aan de haal en kwam het idee tot stand. We gingen ‘Team Unicorn” branden. De start: beginnen met mooie, organic t-shirts!”
Struggles gehad?
“Zeker weten. Want hoe bouw je een merk met weinig geld? Dat betekent eigenlijk alles zelf doen. Dat betekent gunsten vragen van je liefste vrienden. Dat betekent kleine oplages bestellen en lange (zenuwslopende) levertijden. Ik heb mij onder andere ontfermd over de website. Het was een hele klus, maar na veel vloeken en schelden doet hij het wel!”
Doen jullie nog iets anders naast Team Unicorn?
“Marjolein werkt als Marketing Specialist op freelance basis, en ik ben verantwoordelijk voor de PR bij Amsterdam FashionWeek.”
Hoelang kennen jullie elkaar?
“We hebben elkaar ontmoet bij Amsterdam FashionWeek en kennen elkaar nu iets meer dan een jaar.”
Goals voor als jullie óóit volwassen zijn? Jeweetwel: later…
“We willen uiteraard een volledig roze, sparkly, zoete, magistrale Team Unicorn shop ergens downtown New York. Of in de Upper East Side, of naast Central Park, of Brooklyn, mag ook ;)”
Foto: Sophie Mulder
Ga hier naar de website van Team Unicorn en volg ze ook op Instagram!