Interview met Anneloes van het gelijknamige Studio Anneloes
Studio Anneloes viert dit jaar hun 15-jarig jubileum! Geloof ons, eenmodemerk oprichten is één ding maar dit 15 jaar volhouden is knap. Gezien de Nederlandse roots van het modemerk en de mooie duurzame ontwikkelingen, vinden wij het tijd om kennis te maken met de drijvende kracht achter dit modemerk. Anneloes herself.
Hoe is Studio Anneloes begonnen
“Studio Anneloes is ontstaan in 2006 vanuit de behoeften in de markt en daar korte termijn op in te spelen. Waar het ooit begon met enkele items – ook wel modesnoepjes genoemd – is dit uitgegroeid tot volwaardige collecties, die iedere week worden uitgeleverd en ready-to-wear zijn. Zo bieden wij continu vernieuwing. Met Studio Anneloes willen wij een wereld creëren waarin vrouwen zich sterk, zelfverzekerd en comfortabel voelen. Met respect voor elkaar en voor de omgeving.”
Is het merk geworden wat je hoopte?
“Jazeker en meer! Het is mooi om te zien en horen dat wij zoveel vrouwen blij kunnen maken met onze kleding en dat we een trouwe community hebben opgebouwd.”
Was het lastig om de productie te sourcen?
“Nee, onze productiepartner daar werken we al zeker twaalf jaar mee. We zijn via-via aan ons productiekanaal gekomen. Ik geloof er heel erg in dat als je iets in de lucht gooit en je iets nodig hebt, dan dient het zich aan bij je.”
Werken jullie met duurzame materialen?
“Ja, een van onze usp’s dat is de Travel Quality Daarnaast maken wij onze jeans van biologische materialen. Onze gebreide items komen weliswaar uit China, maar ook daar zijn wij bezig om de footprint in kaart te brengen.”
Sinds 2020 hebben jullie de QR-code gelanceerd, wat mogen we daarvan verwachten?
“Mode blijft work in progress. Wat je mag verwachten: wanneer je onze items over een jaar scant, dat we dan de footprint hebben verlaagd.”
Het 15-jarige jubileum, mogen we nog iets bijzonders verwachten?
“Speciaal voor ons jubileum hebben wij een jurken collectie samengesteld. Mijn favoriete items! “Success is better when shared” en daarom zullen wij n.a.v. van deze collectie een donatie doen aan Orange Babies.”
Hoe zien de komende 15 jaar eruit?
“We gaan verder met het borgen van Studio Anneloes en blijven continu bezig met verbeteringen in alle opzichten. Kwaliteit boven kwantiteit.”