Een Q&A met Claire Vero van het probiotische merk Aurelia Skincare

En toen was er: probiotische Skincare. Huidverzorging met alleen de allerbeste ingrediënten, vrij van chemicaliën. Het merk is opgericht door Claire Vero die in 2013 besloot om haar droom waar te maken. Na een carrière bij een farmaceutisch bedrijf wilde ze zelf een skincare merk oprichten. En dat heeft ze knap voor mekaar! Want het merk ‘Aurelia Skincare’ heeft ondertussen al meer dan zevenendertig awards gewonnen.

Dat probiotica goed is voor je darmen en buik is algemeen bekend, maar wij zweren dat het ook op je huid wonderen verricht! De luxe producten richten zich op (pre) anti-aging, beschermen tegen huidveroudering, versnellen de celstofwisseling en stimuleren de huid om meer hyaluronzuur en collageen aan te maken zodat je huid straalt als nooit tevoren! Wij waren erg benieuwd naar het brein achter Aurelia Probiotic Skincare: Claire dus.

Wat is jouw ochtendritueel?
“Mijn kleine man Henry – van bijna twee! – maakt mij standaard vroeg wakker. We kletsen een beetje, en dat is leuk omdat z’n woordenschat steeds groter wordt! Daarna ontbijten we met de hele familie. Het liefst met een gezond sapje met daarin spirulina, spinazie, wortelen en appel. Een healthy start! Na het ontbijt werp ik snel een blik op mijn agenda, wat staat er op de planning? Welke afspraken heb ik staan? Daarna neem ik een frisse douche en begint mijn skincare routine. Eigenlijk is dit ritueel vrij simpel: ik gebruik de Miracle Cleanser van Aurelia Probiotic Skincare die zacht maar effectief reinigt. Dan breng ik het Revitalise & Glow Serum en de Cell Revitalise Day Moisturiser aan. Hierdoor wordt de huid mooi glas en egaal, ideaal als basis voor mijn make-up!

Miracle Cleanser, €49 voor 120ml

Miracle Cleanser, €49 voor 120ml

En wat doe je na een drukke werkdag?
“Na een hectische dag vind ik het fijn om Henry voor te lezen. Een verhaaltje voor het slapen gaan is relax voor beide! Daarna neem ik uitgebreid de tijd voor mijn huidverzorging! Nadat ik m’n huid grondig heb gereinigd, masseer ik deze om de bloedcirculatie te stimuleren en het is dé perfecte dagelijkse lymfedrainage. Hierdoor worden vocht en daarmee vaak ook de gifstoffen afgevoerd. Ik masseer de huid met een beetje Cell Repair Night Oil en als de huid droog aanvoelt smeer ik daarna ook nog een beetje Cell Revitalise Night Moisturiser op. ‘S avonds op de bank kijk ik het allerliefst drama series met mijn man, en ik zit aan de buis gekluisterd voor de BBC serie: War & Piece. Als we thuis zijn kruipen we vaak vroeg onder de lakens! Heerlijk!”

Is Aurelia Probiotic Skincare het missende puzzelstukje in de beauty industrie?
“Ik hoop dat wij een unieke mix bieden tussen de wetenschap (met het gebruik van onze probiotische technologie) én de natuur. We zijn een Bio Organic merk en streven naar natuurlijke huidverzorging door revolutionaire, next generation probiotische technologie te combineren met 100% bio-organische, natuurlijke ingrediënten. Aurelia Probiotic Skincare is er voor vrouwen die een stralende huid willen zonder te moeten zwichten voor synthetische ingrediënten.

Lees ook: 3 schuldvrije en natuurlijke beauty-merken.

Waar wordt het geproduceerd?
“We zijn een Brits merk en al onze producten worden in de UK geproduceerd. De plantaardige ingrediënten komen vooral uit Afrika, we hebben een goed netwerk met onze leveranciers en houden de oogst nauwkeurig in de gaten.”

Probiotica en huidverzorging, dé ultieme combi! Wat heeft jou overtuigd om dit te gaan doen?
“Het was mijn droom om een skincare merk te lanceren waarbij je écht resultaat ziet. De stap was logisch want ik werkte bij een farmaceutisch bedrijf, en daar ontdekte ik de kracht van probiotica. Na flink wat wetenschappelijk onderzoek kunnen wij de probiotische technologie combineren met bio-organische en natuurlijke ingrediënten. Geweldig natuurlijk!”

Hoe lang heeft het geduurd voordat alles op z’n poten stond?
“Het heeft twee jaar geduurd om de de eerste vijf producten te ontwikkelen en drie jaar om het merk te lanceren. Goed werk heeft tijd nodig. In eerste instantie had ik nog een fulltime baan en ging ik in de avonden aan de slag met Aurelia. Dat waren korte nachten kan ik je wel vertellen! Meestal lag ik pas om drie uur in bed. Toen de website in januari 2013 live ging, was dat dan ook een fenomenaal gevoel! Elle UK had ons al snel in de smiezen en ons eerste stukje publiciteit was een feit. Daarna is het balletje écht gaan rollen.”

En nu hebben jullie zevenendertig awards behaald, hoe voelt dat?
“Na de lancering kregen we geweldige reacties van klanten en beauty-insiders. Het is een hele eer om dan ook nog eens prestigieuze prijzen binnen te slepen. Het betekend veel dat klanten én de beauty-industrie in ons merk geloven en ons ondersteunen. Zo stonden we binnen enkele maanden na de launch al in The Ultimate Natural Beauty Bible, dat is toch fantastisch? Al onze producten staan hier in en krijgen lovende kritiek. Er is zelfs een award voor ons in het leven geroepen: die voor Best new Brand. Daar ben ik oprecht héél trots op. Bovendien was Google ook louter positief over onze manier van communiceren met klanten. Het is al heel wat dat je opvalt bij zo’n groot bedrijf als Google, maar als ze je dan ook nog belonen, echt ongelooflijk! Afgelopen jaar hebben we ook een gepersonaliseerde skin tool gelanceerd, met deze tool bieden we onze klanten een aantal holistische tips en adviezen voor een perfecte huid en gebalanceerde levensstijl. Je vindt deze tool op onze website.

In gesprek met PR-talent Suzanne Klokke over beauty en je hart volgen.