Skins Cosmetics flikt het weer: 8x nieuw knaps voor huid en huis
Gecherrypickt, getest (meer dan eens) en goedgekeurd. Bij Skins Cosmetics zitten ze niet stil en zijn ze continu in de weer om het grande assortiment te upgraden met nieuwe merken en producten. Mag je jezelf als cosmeticalabel in dit rijtje voegen, dan spring je een gat in het universum, want dat is zeg maar Champions League spelen.
Spiksplinternieuw bij Skins Cosmetics
Skins Cosmetics, al 20 jaar dé plek voor een “uitzonderlijke collectie van verfijnde beautymerken.” Sinds een x-aantal jaar is het ook ons go to-adres voor de clean crèmes, parfums en home producten. Tot zover niets nieuws onder de zon, totdat je inzoomt op hun collectie. Geen dertien-in-een-dozijn merken (ben je mal), maar fraaie labels die het beste met mens, milieu en natuur voor hebben. Omdat ze weer een blik aan iconische merken tot ‘Skins Newness’ hebben gebombardeerd, even een heads-up van onze kant.
Lees ook: SKINS x SALLE PRIVÉE
Australische parfummakers Goldfield & Banks
Valaya is een ode aan de krachtige vrouw
Oooo Valaya. Valaya. De nieuwste geur van Parfums de Marly is me er (weer) één om door een ringetje te halen. Franse meesterparfumeur Quentin Bisch had de nobele taak om een geur samen te stellen die – we citeren – ‘het stralende aura van de vrouw in al haar glorie weet te vangen.’ Wat er uit zijn koker is gekomen, is op z’n zacht gezegd een kunstwerk dat haar weerga niet kent; sensueel, zijdezacht en intiem, waarbij woody en bloemige geuren als een goed huwelijk samenkomen. En moet je de ‘petticoat’-flacon zien, juweeltje voor in de badkamer.
Le Domaine, buitengewone skincare van…Brad Pitt
Alsof het exclusieve skincare label Le Domaine speciaal voor Skins Cosmetics is bedacht…de twee matchen uitzonderlijk goed op alle vlakken. En dan te bedenken dat het het licht heeft gezien uit een toevallige rendez-vous tussen de biodynamische druiventelende familie Perrin (natuur doet haar ding zonder tussenkomst van chemische stoffen), meneer Brad Pitt himself én hun voorliefde om het natuurlijk schoon in tact te houden. Fast forward naar nu, ze bundelden de krachten in hun Le Domaine. Het ‘slim aging‘-huidverzorgingsmerk bestaat uit vier producten die de volledige beautyroutine coveren. Vegan, clean en zonder microplastics. C’est ça!
Holistische self care van Waphyto
Drie keer oefenen en je hebt ‘m hoor: Waphyto. Dit ziet er toch gelijk waanzinnig uit? Het Japanse beauty- en welnessmerk is er één uit duizenden. Fytotherapie (wetenschap van de kruidengeneeskunde) en de uitzonderlijke kracht van Moeder Natuur staan centraal in Waphyto’s filosofie. Founder en tevens bekroond fytotherapeut Atsuko Morita kampte jaren (destijds nog als stewardess) met huidklachten, totdat ze via een vriend zogenoemde fytotherapeutische producten ontdekte. Het was een kantelpunt in haar leven met Waphyto als uitkomst. Het assortiment bestaat uit zeer hoogwaardige, ‘mede mogelijk gemaakt door traditionele plantkunde’-beautyproducten voor huid, haar en lichaam, elk met een helend, kalmerend, verzorgend en beschermend karakter.
Waphyto’s productprijzen variëren van € 26 tot € 136
Dr.Age pept de huid op zonder naalden
Ietwat steriel is de branding wel, maar dat mag de pret écht niet drukken. Dit Griekse merk (2019) is een bedenksel van de bekende plastisch chirurg Nikolaos Metaxotos in samenwerking met conculega’s, esthetisch dermatologen, wetenschappers en andere skin pro’s. Om zonder cosmetische ingrepen wél de huid een dusdanige oppepper te geven, staan de huidproducten bol van de zeer actieve ingrediënten, zoals collageen- en elastine-boosters, hyaluronzuur, peptides die de huid liften en boosters die de huidbarrière verbeteren. Van moisturisers tot serums en zelfs heuse treatments, Met Dr.Age haal je hogere wiskunde voor de huid in huis.
Dr.Age productprijzen beginnen bij € 66
NISHANE laat herinneringen herbeleven
Vinden we leuk, het eerste en enige niche-parfumhuis uit Istanbul. Sinds 2015 hoort NISHANE er met haar originele, verfijnde parfums hélemaal bij. De geurmakers zien hun job als een pure kunstvorm, waarmee ze (Murat Katran en Mert Guzal) hun verhaal de wereld laten overgaan. Inspiratie halen ze uit het kosmopolitische Istanbul, een metropool die van alle kanten bruist, barst van de culturen en bergen vol herinneringen zit. NISHANE heeft inmiddels een aantal parfumcollecties elk met een eigen verhaal en unieke, secuur samengestelde geur. Bindende factor? Elke parfum is ontwikkeld to share met man- of vrouwlief. We like it mucho!
Haal betaalbare luxe in huis met Tangent GC
Met Tangent GC zet je de bloemetjes buiten. Of, nou ja, binnen. Dit alleraardigste merk uit Scandinavië zorgt binnenshuis namelijk voor luxe geurbelevingen van topkwaliteit. Wat begon met garment care (vandaar de GC), is inmiddels uitgebreid met minimalistische bad-, body- en home producten. De Zweedse founder David Samuellson kocht in 2012 een kasmieren trui en kon er niet over uit dat er geen delicate wasverzorging op de markt was. U snapt, voor zijn probleem kwam hij eigenhandig met een oplossing. Waarom wij dol zijn op Tangent GC? Elke product (+ verpakking) is minimalistisch, knap, alles ruikt naar bloemetjes, is vrij van schadelijke stoffen (lees: vol natuurlijke ingrediënten) en bevat alleen het bovenstebeste voor jouw huisspul.
Le Prunier laat de pruim (en je huid) shinen
Hekkensluiter in dit lijstje ‘Skins Newness’ is Le Prunier. Slaan we dus op aan hè, zo’n verhaal over een familiebedrijf van drie Amerikaanse zussen (hey, hi Jacqueline, Allison en Elaine Taylor) die sinds 2018 biologische skincare ontwikkelen. Hun overgrootvader begon in 1916 in de pruimenteelt, een gaard dat ruim een eeuw later tot de wereldtop behoort. Sinds jongs af aan heeft de pruim een speciale plek voor de drie dames. De vonk sprong pas écht tijdens een reis door Azië over, waar ze ontdekten dat gedroogde pruim als de ‘Vrucht des Levens’ werd gezien. Hier moesten ze iets mee. Long story short, voor een portie pruimrijke, biologische, vrij van nonsense gezichtsolie (Plum Beauty Oil) én zonnebrandcrème (Plumscreen) klop je bij het internationaal bekroonde Le Prunier aan. Power to the plum!