Interview: Met Lena Cobelens van Le Olive
Le Olive is een loungewear merk dat in korte tijd uit is gegroeid tot een werelwijd must-have merk. Het begon allemaal toen Lena Cobelens zwanger was en op zoek naar een gepersonaliseerde kimono. Wat denk je? Niet te vinden. Dus besloot ze om de kimono zelf te laten maken. Dit is nooit bij één kimono gebleven. Le Olive heeft inmiddels een eigen borduuratelier en bizarre omzetcijfers in het coronatijdperk.
Had je altijd al de ambitie om te ondernemen?
“Absoluut! Ik ben iemand die graag bezig is en actief dingen onderneemt. Op jonge leeftijd ben ik al voor mezelf begonnen met een eigen modellen/hostessenbureau. Tijdens mijn eerste zwangerschap zag ik een gat in de markt in gepersonaliseerde sleep- en loungewear. Hieruit is Le Olive ontstaan.”
Produceer je alles zelf?
“Onze eigen creaties laten we ontwikkelen in verschillende fabrieken. Het personaliseren doen wij in ons eigen atelier in Nederland.”
Is het een grote financiële investering om zelf een merk op te zetten?
“Ik ben klein begonnen om eerst goed de markt af te tasten. Doordat we alles online doen is het mogelijk om met relatief weinig investering van start te gaan. Toen we besloten om grote stappen te maken, moesten er natuurlijk grote investeringen worden gedaan in alle facetten van het bedrijf.”
Hoe heb je Le Olive op de kaart gezet?
“Vooral hele goede marketing, sterke content en influencers. Het personaliseren maakt het uniek en is een gat in de markt. Dat was toen nog niet zo toegankelijk voor de consument.”
Wat zijn jouw ambities voor de toekomst?
“Om alle vrouwen over de hele wereld te laten stralen in onze gepersonaliseerde producten.”
Wie zie je nog eens graag in een van jouw kimono’s lopen?
“Doutzen Kroes.”
Koop je alles in of heb je inmiddels een eigen productieatelier?
“We hebben een eigen atelier. Eerst werd alles uitbesteed aan externe ateliers. Om aan de vraag te kunnen voldoen en snel te kunnen leveren moesten we de productie echt in eigen hand nemen. Sinds vorig jaar hebben een eigen atelier waar alle producten gepersonaliseerd worden.”
Omschrijf jezelf in drie woorden
Ambitieus, ongeduldig en perfectionistisch.
Neem een kijkje op de website van Le Olive!